Autor |
Wiadomość |
BaffikPL |
|
BaffikPL |
Wysłany: Czw 0:28, 06 Kwi 2006 Temat postu: Zasady-Castle Siege |
|
Temat Lineage II
....czyli na specjalne życzenie zarządu nadworny kronikarz w akcji. Tym razem o tym jak robić te wszystkie akcje które widzieliśmy na braveheart'cie, ale tym razem bez spódniczek i malowania twarzy. Jak zwykle na jednej nodze, więc błędów ducka, ale co tam.
1.Podstawowe zasady oblężenia
A. Warunki uczestnictwa
- tylko klany o lvl 4 lub wyższym mogą zakładać oblężenie. Klany o lvl niższym niż 4 mogą uczestniczyć w oblężeniu, ale nie mogą władać zamkiem.
B. Lokacje oblężeń
- zamki: Gludio , Dion, giran, Oren, Aden są pięcioma zamkami które mogą być oblegane
C. Data przymusowego oblężenia
- przed rozpoczęciem oblężenia, kazdy może wziąść w niej udział za pomocą NPC obok bramy głównej
- Do następnego oblężenia, nie można zostać zranionym na terenie zamku
- Wraz z rozpoczęciem oblężenia pojawia się powiadamiająca o tym fakcie wiadomość
2. Przygotowania do oblężenia
A. Rejestracja oblegający/broniący
- aby uczestniczyć w oblężeniu klan musi się zarejestrować. Po ogłoszeniu oblężenia (w innym sensie niż w Lineage 1) jeżeli imperator (hi hi) kliknie na NPC, pojawi się panel oblężenia. Z tego panelu otwiera się zakładka informacyjna oblężenia, i wraz z kliknięciem przycisku uczestnictwa (participate) imperator może zarejestrowac się do oblężenia. Nie można się zarejestrować przed wybraniem daty oblężenia przez władającego zamkiem. Nie można się zarejestrować później niż 24 godziny przed oblężeniem.
- jeżeli rejestracja jeszcze się nie zakończyła, kazdy może anulowac swój udział w oblężeniu używając panelu oblężenia
- Aby brać udział w obornie należy na panelu NPC kliknąć na zakładkę informacyjną obrony. Podczas tygodnia oblężenia nie jest możliwa rejestracja do obrony przez żadnego innego NPC.
- Imperator ma 6 godzin (orginalnie 24 ale podczas testowania skrócono ten okres) aby zadecydowac czy zatwierdza listę obrońców
- Klan władający zamkiem nie musi się rejestrować jest automatycznie wciągany na listę. Nie może również odwołać swojego udziału.
- Pomimo faktu że władający zamkiem po jego zdobyciu ma 24 godziny na ustalenie daty oblężenia, na serwerze testowym data ta nie może być zmieniona
- Ponieważ maksymalna lista symultanicznie prowadzonych oblężeń wynosi 3, jeżeli wszystkie miejsca są już zajęte, klan musi wybrać inną datę
- raz wybrana data oblężenia nie może być zmieniona
B. Początek
- na początku zamek jest we wladaniu klanu NPC. Pierwszy klan kontrolowany przez graczy który będzie ostatnim klanem utrzymującym panowanie nad zamkiem podczas oblężenia zostaje następnym władcą zamku.
- Jeżeli klan rozwiąże się podczas władania zamkiem, kontrolę nad nim przejmują NPC.
C. Najemnicy
- każdy władający zamkiem może wynając najemników NPC, I umieścić ich w odpowiednich lokacjach. Można odpowiednio wynająć szermierzy, włóczników, łuczników, leczących magów, i magów bojowych. Mogą być przypisani do lokacji lub poruszać się po wytyczonych trasach.
- Można zakupić również specyficzne dla każdego zamku przedmioty. Przedmioty mogą być zakupione tylko przez władającego zamkiem, nie mogą być przedmiotem handlu. Jeżeli nie zostaną od razu użyte, mogą być wykorzystane później. Mogą być upuszczone na ziemię, ale tylko wladca zamku moze je podnieść. Można je rozmieścić na terenie całego zamku, ale w danym miejscu można umieścić tylko jeden przedmiot.
<< i teraz przyp. Tłum – cholera wie o co chodzi, bo w tekście jest słowo item, które oznacza przedmiot lub też pozycja np. W spisie, ale mówi się o nich tak jak o tych najemnikach NPC, i teraz nie wiem, czy zamiast item nie trzeba by wstawić najemnik NPC, gdybym był liderem klanu który ma zamek, to bym wziął i sprawdził, a tak to nie wezmę i sprawdzę>>
- kiedy umieszczamy najemnika NPC w danym miejscu, NPC będzie zwrócony w stronę w ktorą był zwrócony władający zamkiem kiedy go umieszczał
- Kiedy serwer zalicza zgona, przedmioty nie znikają <<jak wszystko inne zniknie – przyp. Tłum>>
- Z rozpoczęciem oblężenia przedmioty zamieniają się w najemników <<czyli wszystko jasne – przyp. Tłum>>
-
3. Zasady oblężenia
A. Start oblężenia
- kiedy rozpoczyna się oblężenie, wnętrze i otoczenie zamku zamieniają się w pole walki. Wszyscy gracze otrzymują wiadomość o gotowości do rozpoczęcia walki. Wszyscy gracze znajdujący się wewnątrz zamku nie figurujący na liście obrońców są automatycznie przenoszeni do pkt. Restartu.
- Oblężenie trwa dwie godziny, wyłączając pady serwera.
- Jeżeli gracz oblegający ucieknie lub zginie, są wysyłani do drugiego najbliższego miasta. Używając gatekeepera nie mogą teleportowac się do miasta oblężenia. To samo tyczy się zaklęcia ucieczki.
- Jeżeli podczas oblężenia nastąpi zmiana władającego, wszyscy poza obrońcami przenosza się do swojego obozu/bazy lub drugiego najbliższego miasta.
B. Reguły wojny
- zarówno atakujący jak oblegający stanowią osobne armie
- członkowie jednego sojuszu, lub jednego klanu są sojusznikami
- Klany atakujące nie uczestniczące w sojuszu są traktowane jako neutralne. Postacie nie należące do klanu są neutralne.
- Atak na postacie neutralne jest automatyczny, aby zaatakować sojusznika, trzeba wymusić atak (klawisz ctrl)
- Podczas ataków obszarowych, obrażenia otrzymują wrogowie i postacie neutralne
- Ponad oznaczeniami klanowymi przy imieniu gracza wyświetlona zostaje ikonka miecza dla atakujących i tarczy dla broniących. Kolor tła jest czerwony dla wrógow i biały dla sojuszników
- Na polu bitwy nie obowiązują kary za PK/licznik PK
- Jeżeli wróg wyjdzie z pola bitwy ale zachowa status oblegającego, licznik PK nie obowiązuje
- Przy rejteradzie neutralnej postaci, przez 10 sec posiada ona status różowy
- Śmierć na polu bitwy odbiera tylko 25% normalnie traconego doświadczenia. Nie traci się przedmiotów.
Jeżeli klan NPC broni zamku, wszyscy gracze oznaczani są jako wrogowie.
C. Wrota zamku
- Wrota zamku posiadają HP. Podczas oblężenia można je atakować, nie można jednak ich buffować ani de – buffować, nie regenerują również HP. Posiadają specjalną wytrzymałość przeciwko atakom orężem. << nie bardzo kumam o co chodzi – full weapon attack – ktokolwiek? Przyp. Tłum>>
- Raz wyłamane , wrota nie mogą być naprawione. Jezeli zmieni się władający zamkiem, wrota przywrócone są do ½ swojego HP
- Broniący mogą zapłacić określoną liczbą adena aby zwiększyć HP drzwi do lvl 3. Ponieważ można zniszczyć mury zamku Aden, można je również wzmocnić.
D. Obóz/Baza
- Wódz klanu atakującego może założyć obóz/bazę w określonej odległości od zamku. Wraz z zakończeniem oblężenia obóz znika.
- Obozy też mają swoją wytrzymałość, jeżeli spadnie ona do zera, obóz zostaje zniszczony. W następstwie klan będzie się respawnował w drugim najbliższym miescie.
- Klany szybciej regenerują HP/MP na terenie obozu
- Wódz klanu zużywa MP i 4 gemstones C aby utworzyć obóz
- Jeżeli oboz zostanie zniszczony, nie działają zaklęcia/zwoje wskrzeszenia. drugie najbliższe miasto jest miejscem respawnu dla atakujących jak i neutralnych, oraz nie zarejestrowanych do oblężenia.
E. Wnetrze zamku
- Broniący odradzają się na terenie zamku. Obowiązuje 30 sekundowy okres przejściowy po którym można wrócić na pole bitwy.
- Wieże życia – jeżeli zostaną zniszczone, klan broniący otrzymuje następujące kary: dwie lub więcj zniszcoznych wież uniemożliwia użycie zaklęcia/zwoju wskrzeszenia. Restart na terenie zamku jest nadal mozliwy.
- Jeżeli trzy wieże zostaną zniszczone, postać zamiast 30 sekun czeka 8 minut
F. Zwycięstwo
- Na terenie każdego zamku znajduje się obiekt w określonej lokalizacji. Atakują wódz klanu musi na nim użyć zdolności Władca Wszystkich (master of everyone) przez określony czas aby zamek zmienił władcę.
- Użycie zdolności trwa trzy minuty. Jeżeli podczas jej rzucania wódz zostanie zaatakowany, istnieje możliwość że zdolność zostanie anulowana i zaczynać trzeba będzie od początku.
- Podczas pierwszego oblężenia, ostatni klan który utrzytma zamke pod koniec drugiej godziny będzie władcą zamku.
- Jeżeli podczas obrony zamku przez NPC nikt nie zdoła przejąć zamku, klan NPC utzrymuje zamek.
- Jeżeli zdolność Władca Wszystkich zostanie z sukcesem użyta, strony atakujacych i broniących zamieniają się rolami. Atakując odradzają się jako broniący a ich obóz znika. Atakujący odsyłani są do drugiego najbliższego miasta.
- Sojusznicy nowych broniących pozostają na terenie zamku jako broniący. Wszyscy neutralni sojusznicy teleportują sie do drugiego najblizszego miasta.
- Klan który stracił panowanie nad zamkiem może raz zbudowac obóz.
G. Wyjątki
- Serer padł : jak padnie, to po powrocie wszystko powinno być tak jak wtedy kiedy padał (jasssssssne....). Broniący NPC, wrota zamku i ich HP, HO obozu, lokacje postaci pozostają takie same. Dopóki nie wznowi się oblężenia, postacie nie mogę się poruszać, regenerować HP, opuszczać pola walki, atakować.
- Zmuszenie klienta do zamknięcia <<nie bardzo kumam, to jak ktoś mi wyłaczy moje konto?? Przyp. Tłum >> : przez 15 sekund postać będzie pozostawala na polu walki i atakowała
4. Struktura zamków i podatki
- W lineage 2, zamki są ośrodkami życia politycznego i ekonomicznego. Tutaj wpływają podatki.
- Władający zamkiem moze poprzez delegację odpowiedzialności powierzyć zarządzanie zamkiem innym członkom
- Wladający zamkiem może ustalić podatki. Np dla zamku Aden podatki spływają nie tylko z obszaru aden, ale też z gludio, oren, giran, dion.
- Posiadacze zamku mają do dyspozycji magazyn i gatekeepera do teleportacji „do” i „z”.
Gludio, Dion, Oren, Giran – struktura
- jedne drzwi zaewnętrzne, jedne wewnętrzne
- jeden punkt restarowy dla obrońców - w środku zamku wewnętrznego
- Serce zamku we wewnętrznych murach
- Nie można wejść przez zewnętrzne mury, ale można wyjść
Aden-struktura
- Pod pierwszą warstwą zewnętrznych murów jest druga
- Wejście do pierwszych murów zewnętrznych jest z przodu. Golemy oblężnicze mogą przebić się przez określone miejsce w zewnętrznych murach Ze środka wiedzie scieżka poza pierwsze mury zewnętrzne.
- Druga warstwa zewnętrznych murów posiada dwa wejścia po bokach.
- Drugie mury również posiadają miejsca przez które przebić się mogą golemy.
- Przestrzeń pomiędzy pierwszą i drugą warstwą murów jest kontrolowana przez wieżę czat(control tower). Pod innymi względami aden jest podobne do innych zamków
- Wieża czat: może umieszczać pułapki z trucizną (powoli wysyssają energię) lub pułapki spowolnienia 4 lvl. Można ją przejąć.
Quest zaczerpniety z: http://www.polish-legions.com.pl/ |
|
|